In deze periode kunnen we wel wat extra vitamientjes gebruiken. Je kan natuurlijk een lekker stukje fruit pakken, maar het is minstens zo leuk en lekker om een smoothie te maken. Als je zorgt dat je ingevroren fruit in huis hebt, kan je altijd een variatie maken. Bij bijna elke supermarkt hebben ze pakjes aardbeien, frambozen, mango, ananas, zomerfruit, bosbessen en misschien nog wel meer.

En wist je dat je ook zelf makkelijk banaan kunt invriezen voor een nog betere smoothie? Ideaal als je bananen té rijp aan het worden zijn op de fruitschaal. Snijd ze in grove stukken, doe ze in een diepvrieszakje en invriezen maar. Ik doe meestal één banaan (in 4 stukken) in een zakje, zodat ik per smoothie gewoon een zakje uit de vriezer kan pakken.

Mangosmoothie

Mango smoothie

2 perssinaasappels
5 dl. milde yoghurt
1 banaan
1 pak mangostukjes diepvries

Pak mangostukjes uit vriezer halen en ongeveer 5 minuten laten ontdooien. Intussen sinaasappels uitpersen. Banaan pellen en in stukjes snijden. Mangostukjes met sinaasappelsap, banaan en yoghurt in blender pureren. Smoothie over vier hoge glazen verdelen en smullen maar!

Tip 1:
Je kunt de perssinaasappels vervangen door 1 glas sinaasappelsap. Het is minder lekker, maar wel makkelijk.

Tip 2:
Je kunt dit ook maken in een hoge kom met de staafmixer.

Tip 3:
Als het fruit iets te zuur is kun je wat honing toevoegen om het geheel iets te zoeten.

Print Friendly, PDF & Email
Deel deze blogpost: