muesli en aardbeien..is het halve werk. En dat geldt zeker voor het ontbijt. Zowel voor volwassenen als voor kinderen is ontbijten belangrijk. Zo start je ’s morgens je motor, dat wil zeggen je spijsvertering op. Daarnaast zorgt een goed ontbijt voor een goede concentratie op school en op je werk. Ook is gebleken dat je bij je ontbijt 10-15% van je dagelijks benodigde voedingsstoffen en energie binnenkrijgt. Als er niet ontbeten wordt, dan wordt dat nauwelijks gecompenseerd gedurende de dag. Bovendien bestaat dan de kans dat je halverwege de ochtend zo’n trek hebt dat je gaat snaaien.

Lees meer op: Het Voedingscentrum of Het nationaal schoolontbijt

 

Ontbijttips:

– Bruine boterham met appelstroop en een beker melk
– Magere yoghurt met Muesli en geraspte appel
– Bord pap (Brinta bijvoorbeeld) en een banaan
– Beschuit met kaas, kop thee en een sinaasappel
– Omelet met ham en kaas en een beker verse sinaasappelsap
– Vruchtenkwark met cruesli

Naast het feit dat ontbijten erg gezond is, is het ook nog eens een gezellige start van de dag als gezin. Ik ben benieuwd naar jullie tips, recepten en ervaringen met het ontbijt. Hoe gaat het bij jullie? Allemaal aan tafel of ieder apart? En wat wordt er dan gegeten? Laat het me weten door een reactie op dit bericht.

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
Deel deze blogpost:
Facebook
Twitter
Pinterest
Google+
http://www.gezinoverdekook.nl/een-goed-begin/
SHARE